Profesorii ies în stradă

marinescu_mircea9.jpg
Se anunță o grevă generală în învățământ. Mâine, aproximativ o mie de cadre didactice din Vaslui sunt așteptate să participe la un miting de protest în Piața civică.
În această perioadă, cadrele didactice stau ca pe jar și este foarte posibil ca, în curând, sistemul să intre în grevă generală pe termen nelimitat. Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a început deja să-și consulte membrii pentru a vedea dacă sunt de acord cu declanșarea unui asemenea protest.
“Este posibil să luăm în discuție organizarea unor acțiuni de protest prealabile grevei generale. Mă refer aici la pichetarea sediului Prefecturii Vaslui. Dar asta rămâne să stabilim în funcție de ce își doresc colegii noștri. Lumea este nemulțumită atât de situația economică din întreaga țară, cât și de problemele grave cu care se confruntă învățământul românesc, în special”, ne-a declarat Mircea Marinescu, președintele Sindicatului Învățământ “Tutova” Bârlad.
“În ședința Consiliului Coordonator am hotarât ca, miercuri, 25 ianuarie, să organizăm efectiv un miting. Noi am cerut să se desfășoare cu un număr cât se poate de mare, estimăm 1.000 de oameni. Am chemat să ne fie alături inclusiv colegii din alte sindicate, din alte ramuri de activitate. Am discutat și cu cei de la CNSLR-Frăția. Ei mi-au spus că vor veni alături de noi, ca și Sanitas și alte structuri pe care le au ei afiliate”, ne-a declarat Sorin Țiplea, lider de sindicat Didactica Vaslui.
Tot miercuri, însă de la ora 16, în Piața Tricolorului, din Huși, alți 300 de profesori vor participa la un miting de protest. În prezent, cadrele didactice din județ sunt chestionate în legătură cu oportunitatea declanșării grevei generale, rezultatele referendumului urmând a fi transmise federației până luni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu